onsdag 11 april 2012

Det svänger fort!

Vadar ut till favoritön, vinden avtar, solen tittar fram och en havsöring landas i allra första kastet, vilken drömstart! 5 minuter senare: Avbruten spötopp, haspelrulle full med saltvatten och uppskrapat smalben! Det kan vända fort när man testar nya vadarkängor och filtsulan inte riktigt har ruggat upp sig. Blev till att vada tillbaks till bilen och plocka fram reservgrejorna och åka till ny plats.

Tyvärr ofiskbart på förra veckans hotspot pga av smutsigt vatten från åarna i området. Fick nu en kraftig släng av schizofreni innan jag bestämde mig för att åka till en helt ny plats där cykel är ett måste. Nu hade jag ju inte cykel med mig så det blev 40 minuters marsch i vadarbyxor innan jag kunde sätta mig på en sten och stoppa hjärtat från att hoppa ur bröstkorgen. Hann inte få ner pulsen nämnvärt innan jag såg två vak 10 meter rakt utanför där jag satt. Fram med spöt och fisk i första kastet! Vakade oavbrutet i den spegelblanka i viken resten av kvällen och jag stod och prickkastade på ringarna och lyckades locka några till hugg emellanåt men dom verkade mest upptagna med annat. Blir spännande att återkomma hit med lite mera rörelse på vattnet.

Antal landade fiskar: 9
Antal tappade fiskar: 1

Sitter fint i mungipan


Blåsippan uti backarna står...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar