fredag 7 mars 2014

Motorkrångel!

Var ute på sjön häromdagen, bara en kort tur skulle det bli men kunde blivit mer än så. När jag var som längst bort i sjön startade jag motorn och lade i växeln, inget hände, propellern stod still, brytpinnen hade gått av. Osäker på om jag hade någon öppnade jag motorkåpan och hittade en. Kör mot land med hjälp av elmotorn och kan konstatera att det inte är mycket kvar i batteriet, den skulle jag inte kunna köra tillbaka med. Monterar av propellern och ska sätta dit brytpinnen..... Vad gör jag om inte tappar i den!!! Får en bild framför mig där jag sitter i plåtbåten och försöker ro tillbaka med bara händerna. Jag gräver djup överallt där det kan tänkas finnas något som kan användas som brytpinnen och vad hittar jag om inte en till. Bara att montera och köra iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar