fredag 11 april 2014

Trögt havsöringsfiske!

Körde ett kvällspass med riktigt bra förutsättningar vädermässigt, ett par sekundmeter sydvästlig vind och lagom med moln på himmeln. Hade en sån där skön känsla i kroppen men den försvann i takt med alla resultatlösa kast. Vadade nästan en sjömil med vatten i midjehöd innan det hände något, ett snabbt fläng i flugan och sen stendött igen. För att få tillbaks hoppet men framför allt känseln i fötterna bytte jag till ett nytt ställe med lite mer stenigare inslag. Några flugfiskare hade haft samma plats i åtanke som jag och stod och viftade för glatta livet när jag kom förbi. Slängde några snabba ord med en av dom och fick bekräftat att de varit trögt fiske, endast sett en följare så långt. Vände tillbaks igen och fiskade mig hemåt över badviken som jag vadat över på vägen ut. Blev hyfsat förvånad när en 58:a från ingenstans slukade flugan och bjöd på en skön fajt med flera luftsprång precis framför vadarna.

Skönt tecknad 58:a





















Release av havsöringshane på 61 cm från resan innan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar