måndag 16 februari 2015

10+ från isen!

Inte i vikt tyvärr, utan i antal. Men 12 st gäddor i vikt upp till uppskattningsvis 4,5 kilo kan vara riktigt skoj det med. I lördags jagade jag hållbar is utan att lyckas, ringde Mikael för att kolla om han kunde ge något tips på sjö där isen höll. Det visade sig att han och Elias hade ismeteplaner också och Mikael hade letat upp en sjö där isen bar. Som tur var fick jag frågan om jag ville hänga på och får man chansen att följa med ett par riktiga gäddfreak kan man ju inte tacka nej. Gäddor på mellan 5 och 8 kilo fångade på tidigare fiskepass som Mikael gjort gav ju hopp om att det kunde bli någon fin gädda. Nu blev det inga världsrekord men jag var nöjd med att bara få en heldag på isen med lite roligt fisketjöt.
Mikael fick mest gädda, Elias fick störst gädda, jag fick minst gäddor i både antal och vikt :)
Mikael drar på ett mothugg.





Kirurgi på hög nivå.


Elias med gädda som inte vill upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar