söndag 20 september 2015

PaL fiskar havsöring!

Idag tog vi, Lars och jag en tur till kusten för att pröva havsöringsfisket. Vi tog med oss cyklarna ner och efter en rejäl cykeltur var vi framme vid första stället. Eftersom mina grejor redan var riggade kom jag igång med fisket först och redan i andra kastet hade jag en kontakt. Efter ytterligare några kast krokade jag en liten öring som snabbt fick gå tillbaka. En liten bit bort hade Lars kommit igång med fisket och efter att ha haft några kontakter krokade han en som han tappade precis vid sina fötter. Vi hade ytterligare fisk på /efter men vi fick bara en liten till.  Vi kan konstatera att höstfisket kan vara svårt med alla 'kolasnören' som växer upp till ytan. 

    Problem med utrustningen.
    På väg till fisket.
    Ett fint ställe.
    Öring som fightas bra.
    Lars vadar till ny fiskeplats.
    Framme och igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar