lördag 3 augusti 2019

Stora Abborrar

Då kom det upp några fina fiskar i den lilla plåtbåten igen. Denna gången var Dennis med för att försöka bättra på sitt Abborrekord. Med en bra spann med småmört drog vi iväg till sjön vid 7-tiden. Vi hann inte dra våra flöten mer än 7,5 meter innan vi fick dubbelhugg, inga stora men det visade att det kunde bli en bra morgon. Första stället gav ett gäng fina fiskar med 2-3 st över 500gr som störst, andra stället gav bara en mindre abborre. Tredje platsen som är en fin kant med en risvase på 3-4 meters djup såg lovande ut, det körde ett par stim med ärling strax utanför vasen. Efter ett par mindre fiskar får Dennis ett bra hugg, efter en fin krokning har han en rejäl fight. Under tiden som Dennis håller på med sin fisk dyker mitt flöte, ett snabbt mothugg och jag har också en bra fisk på.
Jag ställer mitt spö i spöhållaren för att hjälpa Dennis håva sin fisk. Vi väger den till fina 1490gr och 46cm. Nytt PB. Efter ett par snabba kort får den simma tillbaka och jag kan börja ta in min fisk.
Efter att Dennis håvat och jag tagit ur kroken väger vi den till 1440gr. Dubbelhugg på fiskar nära 1,5 kilo, inte klokt....
Ett par snabba kort på den firren också innan vi släpper tillbaka den.
Efter det blev det trögare, vi missade flera hugg innan jag till slut fick lurat upp en på 7hg.






1 kommentar:

  1. Software is like sex: it’s better when it’s free. Hey, i am looking for an online sexual partner ;)Click on my boobs if you are interested (. )( .)

    SvaraRadera