måndag 8 april 2013

Det lossnade rejält!

Premiärturen i förra veckan var en enda stor BOM och det fortsatte i samma spår när dagens fiske inleddes i Kungsbackafjorden. Extremt lågt vatten, sol och svaga vindar gjorde att havsöringen hölls sig på riktigt behörigt avstånd. Efter nött i två timmar bestämde jag mig för att byta fjord mot öppet hav. Åkte till ett av mina favoritställen under vårfisket och efter bara några kast så satt den där, årets första ÖRING! Inte vilken öring som helst heller utan en välgödd grönländare på 56 cm. Fantastiskt!

Fiskade därefter av hela sträckan söderut och hade några enstaka kontakter längs vägen, precis när jag bestämde mig för att vända tillbaks så vadade jag rakt in ett stort stim med huggvillig öring. Hugg eller följare i stort sett varje kast, flugan en Polar Magnus blev totalt söndertuggad och fick bytas ut när den till sist var helt avklädd på hår :). Vilken härlig islossning på den annars så tröga inledningen på året!

Antal landade fiskar: 18
Antal tappade fiskar: 3



Filmklipp: 56 an returneras

Fluga före och efter havsöringsattack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar